Dlouho připravovaný začátek stavby centrálního dopravního terminálu v místě městského vlakového nádraží se posunul z podzimu příštího roku na rok 2024.
Jak uvedl náměstek primátorky Petr Ryška, projekt ještě potřebuje úpravy, což obnáší i zajištění dalších financí, jak na straně Správy železnic, tak města.
"Máme územní rozhodnutí na celý terminál, na všechny etapy. Podle předpokladu budou náklady radnice na první etapu okolo 270 milionů korun. Správa železnic by měla do přestavby nádraží investovat asi 1,2 miliardy korun," dodal Ryška.
V první etapě by měla Správa železnic postavit ve stanici Jihlava - město novou nádražní budovu a přestavět nástupiště i kolejiště. V kompetenci města budou přeložky sítí a úpravy prostranství před nádražím, také novou propojka na Havlíčkovu ulici.
Plánovaná vysokorychlostní železniční trať má vést mezi Prahou a Brnem kolem Jihlavy, počítá se také se stavbou terminálu v Jihlavě - Pávově. Vlaky by na nové dráze měly jezdit rychlostí 320 kilometrů v hodině.
"Je schválená studie proveditelnosti. V Jihlavě bude kombinace terminálu a pak sjezdu přímo do Jihlavy, na Jihlavu město," řekl Martin Švehlík ze Správy železnic, který vede odbor přípravy vysokorychlostních tratí. V Jihlavě tak v budoucnu vznikne zajímavý dopravní uzel s kombinací regionální i dálkové dopravy.
Zdroj: čtk
Foto: Správa železnic